Monica Bellucci expandindo o sentido de "paixão" |
A PAIXÃO DE CRISTO (THE PASSION OF THE CHRIST, USA, 2004) – Comparado com REI DOS REIS (1961), este filme de Mel Gibson é muito mais dramático, ao mostrar as últimas 12 horas de Jesus, dando à palavra “paixão” sua conotação básica de sofrimento. Não há a suavidade da versão de Nicholas Ray, na qual Jefffrey Hunter parece flutar em cada uma de suas cenas. Por outro lado, Jim Caviezel consegue personificar a dor na sua dimensão mais profunda. Há, porém, para todos nós, uma compensação notável: Monica Bellucci é Maria Madalena. Compared to KING OF KINGS (1961), Mel Gibson’s movie much more dramatic, depicting of the last twelve hours in the life of Jesus of Nazareth, on the day of his crucifixion in Jerusalem, giving the word “passion” the basic connotation of grief. There is no lightness here, opposed to Nicholas Ray’s version in which Jeffrey Hunter seems to float in every scene. On the other hand, Jim Caviezel embodies grief in its real dimension. However, there is a remarkable compensation for all of us: Monica Bellucci is Magdalen.