A impressionante transformação física de Christian Bale |
O OPERÁRIO (THE MACHINIST, USA, 2004) – Aparte a impressionante transformação física de Christian Bale, o filme de Brad Anderson (Beirut, 2018) trata de vários aspectos da personalidade humana. Bale é Trevor Reznik, um operário com insônia. Depois de um ano sem dormir, sua percepção da realidade fica comprometida, e ele não consegue mais distinguir realidade da ficção. Há muita semelhança com o estilo de Hitchcock, desde a edição das cenas à trilha sonora, baseada em Bernard Herrmann, até cenas misteriosas como a da frigideira, tudo em photogafia granulada. This film is about a man (Christian Bale) working in a heavy industry. He suffers from insomnia and hasn't slept for a year. This condition is causing him to lose weight, and his perception of reality to become twisted. Soon he is not able to distinguish between what is real and not. Almost everything about the film screams Hitchcock, from the editing of certain scenes (the driving sequences are very much in the style of Psycho) to the Bernard Herrmann-esquire score (lots of bass clarinet), the lack of fully-exploring/revealing some of the creepier points of the film (what is dripping from the fridge?), and the washed out, grainy photography. DVD.