QUEM AMA ODEIA (LOS QUE LOS AMAM ODIAM, Argentina, 2017) – Guillermo Francella é obrigatório. Neste noir argentino, ele é um médico à procura de tranquilidade no hotel de sua prima, onde reencontra uma ex-paciente e também sua amante (Luisiana Lopilato). Depois de um crime, a história se torna um daqueles thrillers policiais onde todos são suspeitos. O clima clastrofóbico do hotel à beira mais é explorado para suferir uma atmosfera de risco iminente e impossibilidade de sair de situações provocadas por ações prévias que ressurgem para cobrar seu preço. É interessante ver Guillermo Francella num papel sério – ele parece mal escalado para o personagem. Guillermo Francella is a must. In this Argentine noir, he is a doctor looking for tranquility at his cousin's hotel, where he meets a former patient and also his lover (Luisiana Lopilato). After a crime, the story becomes one of those crime thrillers where everyone is a suspect. The claustrophobic atmosphere of the hotel on the edge of the river is exploited to convey an atmosphere of imminent risk and the impossibility of getting out of situations caused by previous actions that resurface to take their toll – you know, the chickens always come home to roost. It's interesting to see Guillermo Francella in a serious role – he seems miscast for the character. Prime.
domingo, 3 de novembro de 2024
4553 - QUEM AMA ODEIA (2017)
QUEM AMA ODEIA (LOS QUE LOS AMAM ODIAM, Argentina, 2017) – Guillermo Francella é obrigatório. Neste noir argentino, ele é um médico à procura de tranquilidade no hotel de sua prima, onde reencontra uma ex-paciente e também sua amante (Luisiana Lopilato). Depois de um crime, a história se torna um daqueles thrillers policiais onde todos são suspeitos. O clima clastrofóbico do hotel à beira mais é explorado para suferir uma atmosfera de risco iminente e impossibilidade de sair de situações provocadas por ações prévias que ressurgem para cobrar seu preço. É interessante ver Guillermo Francella num papel sério – ele parece mal escalado para o personagem. Guillermo Francella is a must. In this Argentine noir, he is a doctor looking for tranquility at his cousin's hotel, where he meets a former patient and also his lover (Luisiana Lopilato). After a crime, the story becomes one of those crime thrillers where everyone is a suspect. The claustrophobic atmosphere of the hotel on the edge of the river is exploited to convey an atmosphere of imminent risk and the impossibility of getting out of situations caused by previous actions that resurface to take their toll – you know, the chickens always come home to roost. It's interesting to see Guillermo Francella in a serious role – he seems miscast for the character. Prime.